Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

motivation

Kategori: Allmänt

en helg utan plugg, firat min 18 års dag lite sent men träffade en underbar vän som varit på resa länge, varit hos farmor och farfar igår och idag träffat en fin vän, en rätt bra helg helt enkelt. egentligen är jag rätt trött eftersom helgen gått i ett men sitter just nu och tänker på just motivation. vad motivation innebär och hur viktigt det är. 
 
förut idag, när jag var ute med swatch på promenad, en promenad med ändrade planer eftersom jag inte kom dit jag  tänkte. en promenad som började med skön sol, slutade med helt tjocka moln och svinkallt men en nöjd hund. gick och pratade med assistenten som jobbade bland annat om träning med swatch, vad vi håller på med just nu och om jag fortfarande håller på som jag gjorde när hon började här. gick länge och tänkte på svaret, har tänkt på svaret även nu efteråt och nej, av olika anledningar blir det inte lika mycket. något som jag har haft mycket svårt att erkänna för mig själv. 
 
men just det här med motivation då. just nu har jag verkligen ingen motivation över huvudtaget. ingen motivation för att komma vidare i träning med swatch, ingen motivation för plugget som egentligen finns där, ingen motivation för något, alla måsten. helst vill jag bara sätta allt på paus och resa bort, så långt bort det går. vilket i och för sig typ jag snart ska göra, om en vecka sitter jag förhoppningsvis i en fjällstuga nu i några dagar. 
 
När motivationen är slut nu måste jag alltid hitta nya saker att längta efter, nya saker att se framemot, nya saker att sikta mot. Just nu är det just att åka till fjällen om en vecka och sedan om mindre än tre veckor ska jag till Nordisk Muskelkonferens, något jag ser oerhört framemot, ska få träffa så mycket folk som jag länge velat träffa. längtar, längtar, längtar!
 
motivation är något jag och väl alla behöver för att fortsätta med saker. jag är sådan som behöver någon som pushar, behöver se framsteg, behöver se att det gör  nytta. Detta r något som kan vara svårt. det finns inte alltid någon som står bakom och pushar, man ser inte alltid framsteg och det kan vara svårt att se nyttan. ibland gäller det bara att göra, "bita i det sura äpplet". 
 
vintern har varit lång, mörk och kall. nu börjar det vända. på mornarna när jag åker kl 7 är det faktiskt ljust, det är ljust när jag kommer hem och till och med hinner jag gå med swatch innan det mörknar. snart kan man ta på conversen, skinnjackan och känna solen mot ansiktet, snart! 
hade en helt underbar dag hemma hos farmor och farfar igår!

Kommentarer

  • Vivi-ann Niklasson säger:

    Min goa du !!!!
    Vad jobbigt det kan vara att få fra rätt motivation men du är ju en tjej med go i så det blir nog som vanligt bra, om inte låt det bli lite lågt då, tiden kommer i kapp till slut i alla fall och lusten återvänder men vägen dit kan vara lite marig ibland, det är verkligen mänskligt att känna så.
    Volken fin bild å vovven o farmor den riktigt myser det om.
    Du har ju verkligen en del att se fram emot nu. Sälen Stöten , muskelkonferens m m. lägg till träff med mormor så blir det kanon eller hur min goa.
    Ha det gott mitt lilla hjärta så hörs vi av inna du åker
    Kramar
    Mormor

    2013-02-25 | 14:31:31

Kommentera inlägget här: