Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

Bästa Swatch

Kategori: Allmänt

Idag gjorde vi det. Länge har jag siktat mot skogen. En skog som ligger nära. Så nära. Så fin skog. Men så otillgänglig. Inga riktiga vägar att gå på, bara på få ställen smala, smala stigar. Inga riktiga uppgångar utan tusen stenar, rötter och annat som permon inte klarar. Men idag blev jag irriterad och gick in. Chansade. Och det gick. Vi kom nog över 500 meter in innan det tog stopp och jag stod fast. Swatch var nöjd och glad. Jag med. Lite off road körning och jag har en trött hund.
 
Nu har jag haft sommarlov i snart 2 veckor. Lov känns det inte som. Har haft tusen saker att fixa med habbesök, hmc, assistansmöten, intervjuer och ännu mera.. Lite roligare saker också såklart som landet med vänner, uppvisning av hundarna och Lotta på Liseberg med hundarna. Men annars är dett inte så mycket mer som är gjort. Mer har varken hunnits eller orkats med.
 
Det går inte riktigt att hålla borta tröttheten längre och dölja den. Trött är jag. Bort behöver jag. Och det ska jag. Imorgon. Imorgon åker jag bort i 13 dagar till Ågrenska. Flyr verkligheten ett tag. Det ska bli så skönt. Jag kommer under 13 dagar inte behöva vara nåbar dygnet runt. Kommer få en paus från vardagen. Att jag har någon som hjälper mig upp ur sängen på morgon kommer inte hänga på mig. Jag kommer bara kunna vara. Ha så roliga och sköna veckor. Vara vid havet varje dag.
 
Samtidigt undrar jag hur jag ska hålla mig från Swatch så länge. Han är ju mitt allt. Han får mig att fungera. Utan honom är det så mycket svårare. Det finns inget bättre än att gå ut på en  underbar promenadslinga eller ha den där roliga träningen och man stänger ute världen. Man kan fokusera på endast det man håller på med. Är glad och tacksam att jag har Swatch <3
 
Nu borde jag verkligen packa. Alla väskor. Man kan nästan tro att jag ska flytta när jag reser men det är mycket som ska med för två veckor. Swatch la sig precis lite  närmre och idag har han varit uppe i knät så jag kunnat krama om honom några gånger extra. Så himla underbart när han hoppar upp och står så jag når att klappa och gosa! Swatch är bäst! <3
 
 
Skogen gillar han
 
Han kollar upp lite då och då
 
Sova på hjulet kan man göra
 

Kommentarer

  • Vivi-ann Niklasson säger:

    Goa du !!!
    Nu är du hemma efter alla veckor borta. Va mysigt ni hade det du och gossen i skogen. Hoppas du känner dig utvilad nu inför Orustresan. Blir mysigt !!
    Kramar
    Mormor

    2013-07-16 | 07:55:38

Kommentera inlägget här: