Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

fina, underbara, älskade swatch

Kategori: vardag

då var äntligen denna vecka slut... det har varit en lång vecka med många händelser, både bra och dåliga, roliga och tråkiga... swatch har varit mycket med mig, vi har inte tränat något nästan men han har varit mig hack i häl överallt han fått. det är det som är så himla härligt med swatch. jag tror på att han förstår mer än vad vi människor tror. han känner alla känslor och man märker direkt om jag inte är på topp är han vid min sida, han blir mer försiktig än vanligt och bara finns där. med människor blir de ofta så "jobbiga" när man berättar att något är på tok, de ska alltid göra så stor grej utav allting medans swatch gör inte alls stor grej även om han kan strejka med vissa saker när han vet att det inte är bra.. att dölja saker för swatch är nästintill omöjligt eftersom han känner sånt, det går inte att sätta på det där leendet som man kan göra inför andra. alla småsaker han gör kan göra att det känns bättre. när han kommer och ställer sig så nära han kan och hänger mot mig så jag når honom. när han passar på att stå kvar i mitt knä efter han hoppat upp för att hjälpa till. han bara står där och låter mig gosa med honom, det hjälper faktiskt mer än man kan tro. det är min fina, underbara och älskade swatch, skulle inte klara mig utan honom just nu <3
nu har vi precis spelat ett aktiveringsspel och det går inte att låta bli att skratta när han spelar, han har inte logiken så man märker att han har ingen aning alls vad han håller påmed ;) spelet mest flyger över hela köksgolvett så det är bara att akta sig ;)
nu ska jag gå ut och vara lite social då min mormor och morfar snart kommer hit
ha det bra så skriver jag när någt intressant händer, eller något

Kommentarer


Kommentera inlägget här: