Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

första advent och snö

Kategori: Allmänt

 
igår var det första advent. Som vanligt var jag ju tvungen att gå ner till stans julmarknad och självklart fick swatch följa med. han gick så fint brevid mig och visade sig duktig mot allt runtomkring. även om det var svinkallt ute så lös solen och det var faktiskt rätt skönt, ialla fall i början.. sen var det hem och byta om för att gå till min barndomsvän som imorgon eller rättare sagt i natt åker på äventyr, hon ska segla över atlanten i 2,5 månad så det kommer bli tomt utan henne här hemma, att inte bara kunna skicka de där spontansmsen och så.. så i alla fall fick vi pratat en stund och sagt hejdå, vi ses faktiskt om 3 månader igen och tiden kommer att gå fort!
 
idag blev jag inte glad när jag vaknade och drog upp rullgardinen, det var fullt med snö ute!!! usch och fy sa jag, jipppi sa swatch. i angered snöade det inte alls mycket så jag blev lättat och trodde att det var rätt lugnt, hemma var det desto mer. efter att suttit i kö i en timme och en kvart hem tog vi på oss alla kläder och klampade ut i snön. idiotiskt nog har det inte blivit skottat någonstans så det var högt med snö som permon fick plöja sig igenom, swatch däremot var överlycklig över att det var snö överallt. han fick ett sånt fint tomteskägg... jaja, hoppas nu innerligt att de skottat tills imorn, annars kan jag räkna ut hur min vinter kommer att vara....
 
på julmarknaden igår framför den stora granen

Kommentarer

  • Vivi-ann Niklasson säger:

    Hej goa du !!
    Håller alla tummarna så att det blir skottat så att du kan komma fram, hoppas det hjälper. Va roligt att Swarch gillar snön alla hundar gör ju inte det. ha det gott trots all snö lilla goa du !
    kramar
    mormor

    2012-12-04 | 10:10:02

Kommentera inlägget här: