Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

Vår

Kategori: Maj 2009

Igår hade både jag och Swatch riktiga vårkänslor! Vi gick först en långpromenad sen tränade vi i trädgården ganska länge. Man såg hur swatch njöt av att springa runt, ibland ropade jag något han gjorde var han skulle och fick då en leksak att springa runt och leka med, han såg sååå nöjd ut!:)
nu är det tråkigt att det har snöat igen men våren kommer säkert snart ändå!:)

Innan igår har det inte hänt jättemycket egentligen sen jag bloggade sist, ett tag tappade  jag helt inspirationen och orken till  att träna, det blev bara tråkigt och jobbigt måste så det märkes tydligt på swatch för inget gick som jag ville. Jag brukar bara skriva om allt bra som händer mest men det är inte alltid så lätt att träna hund, speciellt inte om man är 16 år det är första hunden så har inte så mycket kunskaper, jag går i nian vilket den senaste tiden varit skit mycket plugg och min tid och ork går till skolan eftersom det är slutbetyg som gäller och jag vill ju komma in på gymnasiet... att inte ha den tiden jag vill till swatch är väldigt frustrerande, ibland när jag sitter och pluggar kommer han till mig oftast nu med något i munnen då han älskar apportering helt plötsligt och "säger till" mig att vad tråkig du är, var med mig, nu gör vi något. enda sen han var liten har vi frågat vad det är han vill när han kommer och säger till eftersom han säger på samma sätt och han "svarar" genom att lyfta på öronen, innan har han bara kunnat hungrig och vill du gå ut? nu förstår han även vill du göra något och det är oftast det han svarar på när han kommer om det inte är precis vid middagstid då ;) egentligen vet jag inte om det stämmer men ändå;) i alla fall, det är frustrerande när han kommer och säger till mig när jag inte har tid, när jag har så mycket i skolan som jag nu haft det senaste. Jag vill verkligen ha tid att gå hans promenader, träna och allt annat han behöver.

I onsdags förra veckan fick jag ialla fall bevis på att jag tränat lite, vi var i varberg med flera andra hundar och flera instruktörer där han faktiskt chockade oss;) ialla fall mig och min instruktör;) det har gått framåt med många saker samtidigt som vissa saker har gått bakåt, vi kan kanske klara det vi ska klara men då får jag inte ha så mycket som jag hade i skolan de här veckorna för då kommer det inte gå ihop...

Mitt mål med honom är att få ha med honom på gymnasiet, då skulle jag alltså bara behöva hjälp i skolan av en assistent med stora grejer som att skriva, ta mat m.m. men att ändå gå själv och vara trygg utan att ha en assistent i hasorna hela tiden, att kunna vara själv med kompisar.

På fredag har jag studiedag så det får bli en hunddag när jag ska träffa en hundkompis på freeport och träna och ta en fika, vi sågs i söndags och tog en promenad tillsammans och bara pratade om en massa saker, det är kul och skönt att ha en hundkompis som tänker ungefär likadant...:) också kul att ha någon som inspirerar en till att träna mer

Kommentarer


Kommentera inlägget här: