Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

Stolt!

Kategori: Maj 2009

Idag är jag jättestolt över min älskade Swatch! Målet är ju när han är färdig att jag ska klara mig kortare stunder själv med honom och då även kunna gå promenader själv. så idag så orkade jag inte ha assen gående bakom så jag bad henne gå en annan väg så fick vi mötas där jag hade tänkt stanna för att träna. promenaden dit var typ bara 15 minuter men ändå, jag har alltid varit osäker för den dagen jag ska gå själv med honom men idag kände jag mig trygg så jag testade, det var ändå inte så mycket folk ute så jag tänkte att jag borde ju inte träffa på några konstiga hundar;) så vi gick själva och det kändes hur bra som helst! :D Han bara gick precis bredvid mig som vanligt utan att ens reagera att assen var borta. sen tränade vi en stund och det gick också bra.
På vägen hem gick vi också själva, då fick assen gå före och då passade vi på att träna passivitet som också gick bra. Sen gick vi hem och han var jätteduktig då med!
Det är en stor grej att jag kunde gå med honom själv och ändå inte känna mig osäker! Han är den bästa hunden! <3

Kommentarer

  • johanna (: säger:

    heeej!!

    Vad bra det verkade gåå! :) Så jäkla skönt och kul det måste kännas för dig!? Eller? haha :)

    Det måste kännas som en stor frihet?!!

    Känns det som att han kommer klara examen??

    Jag hoppas verkligen det!



    Stooor hugh!

    2011-01-20 | 20:22:07
    Bloggadress: http://flummtjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: