Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

my dog

Kategori: Maj 2009

Idag har vi varit på mydog swatch och jag. Jag var lite nervös över hur han skulle vara i den miljön eftersom det är människor och hundar överallt verkligen men det klarade han hur bra som helst! :)
vi kom dit och råkade hamna mitt i smeten, det är svårt att köra permo på såna ställen men att köra permo och ha en hund som ska gå bredvid är jättesvårt. folk har inte vett att gå undan lite heller så några hälsenor blev ju överkörda ;) men det går inte att väja heller så aja:P
han hade en jättebra passivitet idag! det är ju våran största utmaning just nu att få honom tyst och vara passiv men han var tyst och la sig ner efter inte alls lång tid. blev riktigt imponerad eftersom det händer så mycket runt omkring och han kunde vara lugn.
jag träffade några kompisar därinne och han bara stod och väntade tills vi hade pratat klart.
jag hittade rätt mycket roliga grejer till honom också, idag köpte vi ett back on track täcke, jag har velat köpa ett sånt jättelänge nu och idag blev det av. köpte också ett aktiveringsspel och en speciell borste typ. jag var där själv igår utan swatch och då köpte jag fler koppel, massa leksaker´och ben:)

den här veckan var min sista lovvecka så vi har passat på att träna mycket miljöträning när jag har så mycket tid. i måndags var vi i varberg och tränade med 3 till ekipage och instruktören:) det är jättekul att träna med några fler och få tips på träning och så.
i tisdags åkte vi in till göteborg och nordstan, vi blev skjutsade och avsläppta vid storan, innan har vi alltid behövt mycket hjälp av assistenten när vi ska gå till nordstan men vi klarade oss utan hjälp av assistenten. även inne i nordstan så behövde vi ingen hjälp så det känns bra att jag börjar bli självständig med honom, det är ju målet att jag ska under kortare stunder kunna vara iväg själv med swatch så att jag klarar mig i alla fall en stund utan att ha en människa runt mig hela tiden.
inne i nordstan gick vi till femman istället för det är lite lugnare där så det är lättare att träna. han gjorde några perfekta larmningar vilket han har haft lite svårt för.
sen träffade jag några kompisar så han fick följa med på en fika med oss:) det var rätt skönt för jag kunde lägga han vid bordet och gå och kolla vad jag ville ha så kunde assen gå och köpa det sen.

det här var lite som hänt det senaste, tyvärr har jag inte tagit några bilder på jättelänge men imon ska vi till freeport och träna med ett till ekipage så om jag kommer ihåg kameran så kommer kanske lite bilder snart:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: