Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

freeport

Kategori: Maj 2009

hehe jag kom ihåg att blogga 2 dar irad ;) om det ens är någon som läser här?
fast jag glömde såklart ta några kort men kan ändå skriva lite om hur det gick.

vi var då på freeport med ett till ekipage härifrån kungsbacka, det är en schäffer som utbildas till diabeteshund, det är så mycket roligare att träna med andra när man kan prata och ha kul när man tränar och även komma på lite övningar och så man kan göra och vissa saker måste man vara flera för att träna så det är bra:)
men när vi kom så kom vi bakvägen så vi fick gå runt ett varv innan och då gick jag och swatch själva så fick assen gå åt andra hållet. det kändes såå bra att det bara var swatch och jag för det är ju så vi ska ha det sen;) eller aa ialla fall kortare stunder. sen mötte vi då de andra så gick vi runt lite, swatch hade en jättefin följsamhet idag och klarade att ¨gå brevid och inte nosa på allt och alla. sen gjorde vi en platsläggning som gick rätt bra, det är ju en av de svårare grejerna då han inte gillar att vara still och börjar ofta skälla men inget skall idag :)
det är ju rätt många affärer där som är godkända att gå in i så vi passade på att gå in i en av dem och han bara följde med mig och struntade i allt där inne.
sen så gick vi och tog en fika men innan vi gick in så var vi tvungna att kolla så att det var okej även fast det finns en klisterlapp där det står att det är okej så jag fick sätta honom utanför och gå in och fråga han satt jättebra där ute och väntade på mig, jag visste inte riktigt vad jag skulle fråga men efter en stund sa det att det var okej om vi satt vid dörren så vi gick in och satt oss vid dörren. han hade en okej bra passivitet och tillslut la han sig ner med huvudet i backen och det är ju det som de ska så det var toppen:)
det här var det som hände idag ska försöka  ta lite kort på honom någon dag också;)

Kommentarer

  • Vivi-ann Niklasson säger:

    Hej Gullungen med vovve !!!!

    Vilka fantastiska grejor ni gör du och mormors gosse. Det är ju toppen. jag kollar regelbundet om du skriver så det så !!!

    Hoppas att du hinner med postrundan trots träning, kanske skulle mormors gosse ha broddar, har du kollat om det finns sådana, nej det förstod jag ju. men jag har. idag med arbete med slipning fick vi ett uppehåll, Ulla och Lars-Åke kom gående med en korg över armen, det var glögg !!!

    De ville ju kolla in vår lilla nybyggnad. Ulla tittade in och sa, här på wc kommer ju josefine in riktigt bra och även i vår nya hall, allt gokänt !!

    bra eller hur.

    Klart slut från din gamla mormor



    Ps Längtar efter dig

    ds


Kommentera inlägget här: