Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

lov

Kategori: Maj 2009

Det här blir ett lite försent inlägg då jag hade lov förra veckan egentligen men har inte haft tid för bloggen då jag gjort saker i princip hela tiden ;) det mesta jag gjorde fick följa med på och det mesta handlade om honom faktiskt. tänkte berätta vad som har hänt under veckan så det kanske blir lite långt men ska försöka inte skriva så mycket ;)

måndagen har jag ju redan berättatså det skriver jag inte igen;P
i tisdags åkte vi till hundplan i torslanda för att träffa SoS-gänget och träna. de har alltid en träff på tisdagar men jag är ju alltid i skolan så kan aldrig träffa dem så det var kul, i början gick vi mest runt och gjorde lite övningar och det var hur kallt som helst! sen efter ett tag så åkte vi till ett fik, swatch följde med eftersom det är passivitet vi verkligen behöver och det klarade han jättebra! han satt först brevid mig sen tillslut låg han under mina fotplattor med huvudet. så jag kunde bara sitta där och vara social med de andra vilket var väldigt skönt och trevligt.
i onsdags hade jag planerat att gå till freeport, vilket vi gjorde men det var snöstorm typ så var inte så roligt och det märktes på swatch att inte ens han uppskattade vädret och såklart glömde jag hans täcke så vi kunde inte gå in någonstans utan det var bara att gå runt där och tillslut kunde pappa komma och hämta oss så vi slapp gå hem.
i torsdags gick vi till andra sidan stan vilket tog 1,5 timme ;) det var ialla fall bättre väder då så det var inte lika hemskt, vi gick så långt för swatch skulle på trimning så nu är han nyklippt och fräsch:) mamma kom och hämtade oss när vi var klara så vi åkte hem och åt lite sen åkte vi ner till gallerian i varberg för att träna. han var superduktig!! vi gick runt där och gjorde de momenten som vi ska göra på examen vilket gick bra, och inget skall:)
på fredagen fick han en paus från att åka iväg då jag var iväg men vi tränade på apportering inne istället innan jag åkte, han är ju en retriver så han ska vilja apportera men det vill han inte men polletten verkar har trillat ner så nu apporterar han och hoppar upp i mitt knä och lämnar. han kan till och med komma med något i munnen när jag sitter och gör något annat när han vill ha godis ;)
i lördags tog vi en tur till ikea, ibörjan var han inte jätteduktig då han gärna hälsade på folk och "dammsög" golvet men mot slutet blev det bättre, han larmade också min nya ass för första gången vilket gick perfekt och det bästa av allt var att han gjorde flera perfekta apporteringar därinne! då blir hans matte glad!:D
i söndags, eller igår var det ju så var vi och sprang på löpbandet på hund i harmoni och han fick massage efteråt som han för första gången typ stornjöt av.

det var mitt lov, hade jag haft lov alltid och den tiden åt honom skulle träningen nog gå mycket fortare men nu är det inte så och då är det bara att göra det bästa av det;) 
 
ha det bra sålänge!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: