Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

farmor och farfar

Kategori: Maj 2009

Idag har jag och Swatch varit en tur hos farmor och farfar. tyvärr blev inga bilder tagna på honom när vi var ute då det var så sjukt kallt men kan berätta lite om vad som hände.
vi kom dit vid lunch och gjorde liksom inget speciellt sen på eftermiddagen gick vi ut och gick en promenad jag, farmor, min kusin och Swatch då;) han gick inte sådärr värst bra faktiskt ibörjan gick han okej men ju längra vi kom ju mer drog han och när vi hade kommit halvvägs började han helt plötsligt att skälla? det har inte hänt på de senaste åren, han gjorde så typ en gång när han var typ 1 år men det är enda gången.. vi gick vidare när han hade blivit tyst men lite då och då fick vi stanna för han fick skällbryt. när vi kom tillbaka hämtade vi min ass så gick farmor och min kusin in för de tyckte det var för kallt för att bara stå ute och vänta medans vi tränade;) först släppte jag honom i lina så att han skulle få springa lite för att se om det var problemet och det var det. jag släppte honom och han blev helt galen och bara sprang runt och runt och runt, han hade så mycket energi som han inte har haft på jättelänge men vi gjorde två godisrutor som fick ner hans energi jättesnabbt. sen tränade vi lite, idag tränade vi på stanna, hit och att gå lös. han har blivit mycket bättre på stanna och man ser hans förväntning i ögonen när han fattar vad det är pågång.

ha det bra sålänge:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: