Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

tennisboll

Kategori: servicehund

Har precis kommit in efter en underbar promenad och träning. När jag kom upp i morse var jag så opepp det gick och hade helst stannat inne hela dagen även om det var jättefint väder ute. Men ut kom vi, superskönt var det ju. Tillräckligt varmt för att gå i vårjacka och utan vantar, åh så mycket lättare allt blir! Upp till Varlaskogen blev det, att det fortfarande är tjäle i marken gör att jag kommer ändå en bra bit in i skogen och jag behöver inte stå stilla som jag måste om det är lera som det är övriga tid när det inte är tjäle.
 
Swatch fick först leka av sig blandat med träning. Hittade en gammal tennisboll hemma innan vi gick som jag tog med. Funkade toppenbra för oss att leka och belöna med den, själva utan ass hjälp. bara marken lutade lite rullade den iväg själv när jag släppte den och Swatch som blev så glad kastade då iväg den själv, vi har hittat ett sätt för oss att leka på! Att leka med hans råtta som har en tom typ petflaska i funkade också toppen, eftersom den är så lätt och också nästan rullar själv gick även det, han kom till och med tillbaka och la den i knät så vi kunde göra igen flera gånger, struntade i alla pinnar för att kunna leka med mig, underbart!
Swatch i skogen förra veckan

Kommentarer

  • Vivi-ann Niklasson säger:

    Min goa Du !!!
    Vilken fin dag för er underbart !!!!
    Kramar
    Mormor

    2013-03-31 | 20:20:31

Kommentera inlägget här: