Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

svinkallt men lycklig

Kategori: Allmänt

Åh känner bara sådan lycka, sådan skön känsla i kroppen. Har precis kommit hem och landat efter varit i Torslanda där Swatch har fått spåra. Vi hade inte träffat instruktören på riktigt sedan examen egentligen, nästan två år sedan. Så roligt  att träffa henne igen och se den lyckan Swatch utstrålade. Spåret tyckte han verkligen om så när de kom ur skogen såg han så lycklig ut med klöven i munnen, inte ofta man ser den lyckan. Vi gick även till hundplan en stund och gjorde några moment och han fick springa av sig. Det verkligen strålade om honom! Inser hur mycket jag saknat det där, så vi hade det förr att åka iväg och få se den lyckan att få spåra och få vara där. 
Samtidigt känns det i mig att vara tvungen att åka till någon annan för att få min hund så lycklig, det är då jag önskar så att kunna själv, att själv kunna ge honom det där som får honom att stråla.Mycket kan jag hitta lösningar för i träningen, hur jag kan träna själv, vi jobbar mycket för att se lösningarna ochh inte hindrena men jag kommer aldrig hitta en lösning att spåra på det sättet och gå i skogen.
Men det var i alla fall riktigt roligt att vara där, träffa henne, se honom så lycklig och träna lite. Det blir en sån skön känsla när man kommer hem, känna att man verkligen gjort något och det gör inte så mycket att vara så här trött då, det är nästan bara skönt faktiskt. så nu ska jag och Swatch ta kväll, mysa för att ladda upp inför en kort skoldag och sen är det äntligen helg, Så nu säger jag god natt och tror både Swatch och jag kommer somna gott rätt snart :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: