Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

Magkatarr

Kategori: Allmänt

Fy för detta senaste dygnet! Jag kom hem från Stöten igår där jag varit i 5 dagar, det jag mest längtade efter var att få träffa swatch, en glad och pigg swatch. men när jag väl efter en lång busstur kom hem var det inte alls den där glada och pigga swatch jag känner, han kom tveksamt fram och gick sedan och la sig. Efter någon timma kom han och ställde sig bakom, och kräktes, igen fick höra att han redan gjort det under dagen någon gång. Det har hänt några få gånger innan och gått över fort så fortsatte han inte så skulle det vara lugnt liksom, men någon timme senare händer det igen. Jag som var helt slut efter resan gick och la mig rätt tidigt för att sedan sova ut dagen efter,  idag. Hade inställd lektion så kunde liksom passa på att ta det lugnt efter en intensiv resa men under natten vaknar jag av att han kräks igen. Så tidigt imorse ringde vi veterinären som gav oss en tid på eftermiddagen om han inte piggnade till sig. En stund efter samtalet händer det igen, denna gången blod. Bara att ringa igen och få en tidigare tid och jag fick dra mig upp ur sängen. 
Tiden innan vi åkte kändes som en evighet. en trött och sliten swatch var som knappt lyfte på huvudet när jag gick förbi, inte likt honom. När vi väl kom till veterinären var det temptagning, inte uppskattat, blodprov efter många försök på en panikslagen hund och sedan röntgen på buken, utan lugnande så en stressad hund var det jag fick tillbaka. Efter lång väntan skulle nya bilder tas då de första var suddiga, konstigt.. De kom sedan och sa att proverna var bra men de såg något på röntgen så de ville göra kontrast. Vi fick lämna honom där och åka hem och vänta. En evighet. Några timmar senare ringer de och vi möts av en hund som vill hem. Magkatarr var det som sas så annat foder några dagar, fler gånger om dagen, medicin och ta det lugnt sen ska det bli bra.
Dagen som egentligen skulle gå åt till vila blev flänga fram och tillbaka men mår swatch dåligt så är inget annat viktigt, han är viktigast! Nu hänger tröttheten och förkylningen över mig som ett tungt moln så snart dags att sova för att få tillbaka min röst, och bli frisk till fredag, till Stockholm.

Kommentarer

  • Camilla Krook säger:

    Era stackare1 Hoppas det blir bra för Swatch nu och att du piggar på dig så du kommer iväg till Stockholm! Vi skulle också gärna vilja åka dit men vi får inte riktigt ihop det så det känns bra. Krya på er, kram!

    2013-03-08 | 20:47:25
  • Vivi-ann Niklasson säger:

    Min goa du !!
    Vilket elände ni har haft !
    Hoppas att allt löser sig, att vovven blir bra och att du får vila ut, förstår att du behöver det. Gör så gott du kan mitt lilla hjärta. Tänker på er, ringer sedan för att höra efter.
    Kramar
    Mormor

    2013-03-09 | 09:15:19

Kommentera inlägget här: