Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

18 år!

Kategori: Allmänt

Så var dagen här, en dag som jag både längtat efter och velat att den skulle dröja. Att fylla 18 är inte som alla andra födelsedagar, det är en större omställning, när man går från att vara ett barn till "vuxen" på en dag, i alla fall lagligt sett. För mig är det skillnad mot "vanliga" då många saker kommer bli mer komplicerade , i alla fall i början innan man kommer in i det. sen klart, det ska bli rätt skönt att få bestämma själv, att inte alltid ha föräldrarnas underskrift och så på allt, allt har ju sina fördelar och nackdelar som allt annat. 
 
dagen började i alla fall bra, swatch kom uppi sängen och sa god morgon, tillsammans med resten av familjen kanske jag inte ska glömma ;) sen kan jag ju ha "råååkat" skämma bort swatch lite på morgonen, men bara lite. han måste ju också få känna av att det inte är en vanlig dag. Idag skulle vi på studiebesök med skolan, dit jag kanske vill jobba senare i livet så hade en riktigt bra skoldag, ännu bättre att den bara var i 2 timmar. Nu väntas tårta och lunch med fina mamma sen ikväll skall det firas med några vänner, kommer nog bli en toppen dag!

Kommentarer

  • Vivi-ann Niklasson säger:

    Hej min goa !!
    Vad fint du beskriver din födelsedag, lite allvar och lite lyriskt och framtidsplner. De ålanerna vill jag att du berättat om för mig, låter spännande. Söndag i morgon är din kalasdag med släkten, det ska bli trevligt. Krama vovven, han hade det bra hos oss i går jag tror han gillar att vara här. h det gott
    Kramar
    Mormor

    2013-01-26 | 10:33:05

Kommentera inlägget här: