Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

snart sommarlov, eller något

Kategori: Allmänt

Sitter här och den där skolångesten som alltid smyger sig på sista dagen på lovet börjar komma krypande. Jag har verkligen ingen lust att ta mig till skolan imorgon, ännu mindre för allt plugg som kommer komma. Men det är ialla fall bara 10 veckor kvar till sommarlovet, mindre än 40 skoldagar.
 
Påsklovet har gått i hundens tecken. Förutom all tid som gått åt till hjälpmedelsfix och maassa assistansfix har resten av tiden gått till Swatch. Vädret har varit på topp så förutsättningarna har varit bra.
 
I måndags fick han spåra igen, ladda ur den där energin som bubblar ur honom annars så blir det lättare för både honom och mig. Direkt när vi kom fram och han fattade vad som väntade såg man på hela honom hur lycklig han var, så förväntansfull.
 
En tur till farmor och farfar och träffat kusiner har vi hunnit med. En skön och mysig promenad på en bra promenadslinga och sedan bara vara. Att ha med honom där är super, han möjliggör att jag kan ha assistenten på andra våningen och han kan gå upp och säga till när det behövs hjälp, en sådan frihet!
 
I fredags åkte vi ut till Säve för att träffa hundvänner. Jag och Swatch gjorde något vi aldrig hade gjort innan själva, en stor milstolpe för oss även om det kan verka som en liten grej för många andra. Själva promenaden var helt underbar! 8 hundar under promenaden blev det, stora som små. Swatch älskar att få springa fritt i skogen, så länge han inte behöver komma för nära de andra, de är ju faktiskt lite äckliga ibland ;) Jag har en rätt feg hund. När jag tänker tillbaka på promenaden i efterhand blir jag bara glad, så värdefullt både för Swatch och mig att träffa hundvännerna lite då och då!
 
Nu i helgen åkte vi upp till landet hos mormor och morfar. Första gången sedan i somras, så mysigt och härligt! Swatch kunde gå i lina hela tiden vi var ute, han njöt! Han älskar att vara där och ville inte åka hem.
 
Även om mitt lov har innehållt rätt mycket strul med mycket har det varit helt underbart att kunna vara så mycket med Swatch, önskar att varje vecka gick  att göra såhär mycket!
 
Han gillar att vara i kungsbackaskogen
Hämta saker kan han
 
 
Vara på landet älskar han även om man blir trött av det :)

Kommentarer

  • Vivi-ann Niklasson säger:

    Hej min goa !!!
    Du är en fena på att skriva och berätta ! Att ta bilder och dokumentera gör du skitbra ! (ursäkta uttrycket) Det är så himla roligt när du och vovven är här, allt är så naturligt gott. Hoppas veckan blir bra Kram mitt lilla hjärta !
    mormor

    2013-04-08 | 09:02:41

Kommentera inlägget här: