Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

då var det slut på det roliga

Kategori: Maj 2009

detta inlägget kommer nog inte ha så mycket med swatch att göra men känner för att skriva av lite.. första dagen i skolan efter lovet är avklarad. ingen mjukstart direkt, fick gå upp 5.45 vilket var hemskt! sen 6.55 åka hemifrån för att sedan sitta en timme i skolan att vänta, idiotiskt! redan första lektionen började vi som vanligt på fullt igen så verkligen ingen mjukstart, direkt börjar de prata om läxor, prov och inlämningar, suck! en lektion satt vi faktiskt och inte hade så seriöst, men det var basgruppsmötet som typ aldrig är seriöst då satt vi och associerade (stavning?) och sedan berättade det bra med lovet och vad vi vill göra som vi tycker om mera under våren, såklart träna hund. vår lärare är faktiskt bra där för hon sa det att liksom lägg tid på det annars orkar ni ändå inte skolan eftersom man får energi och blir glad av det som man tycker om. energi får jag kanske inte av att träna hund, mest tvärtom men glad! verkligen! 15.30 slutade vi ÄNTLIGEN, skit vad trött man var/är efter första skoldagen efter lovet. såklart kör taxin fel också på väg hem, suck igen! lovet är nu slut och skolan börjar. lovet har varit jättebra och skönt och jag tror jag har hunnit med allt jag velat. nu när skolan börjar måste jag lägga mycket tid på den, det är ju faktiskt mina slutbetyg inför framtiden det handlar om.. jag tänker också ta mig tid till swatch, han behöver ju faktiskt det och jag med för den delen!

Kommentarer

  • Vivi-ann Niklasson säger:

    Heja dig mitt minsta tjejhjärta !!

    Detta var vårens början, sen planar det kanske ut lite när du kommer in i alla rutiner igen, eller va tror du ?

    Va gott att möta dig i dag det gillat jag.

    kramar

    Mormor


Kommentera inlägget här: