Fragrances SWATCH

En blogg som i huvudsak handlar om livet med assistanshunden Swatch men också om vardagen med SMA. En blogg med glädje, frustation, ilska, lycka och allt däremellan.

nytt år, nya möjligheter?

Kategori: Maj 2009

2011 är nu snart slut, om några timmar kommer man stå där ute skåla och säga gott nytt år till alla. någon försöker ringa eller smsa men det funkar aldrig för det är för många som gör det samtidigt. Egentligen borde jag inte sitta här vid datorn nu då de första gästerna kommer om 50 minuter och jag ska hinna byta och fixa mig. Swatch fick en rejäl morgonpromenad och sedan tröttas ut här inne där det inte smäller. smällare är riktigt onödigt egentligen, det är riktigt jobbigt för en del djur, som tur e så är swatch inte så rädd iaf så det är inga problem.

2011 har känts som ett långt år, både bra och dåligt. bara någon dag efter nyårsafton började tänket inför examen bli verkligt och träningen tog verkligen fart, jag hade mmkt i skolan och ett stort val framför mig, gymnasievalet. jag är inte blyg för att säga att jag inte trivdes där jag gick och ville bara därifrån, helst bort från denna stan. valet var svårt men det blev bra. hela våren tränade vi som tokar och åkte hit och dit för nya miljöer, nya kontaker bands och det var riktigt roligt. vi hittade och rallylydnadskurs vilket var sjukt kul och passade mig och swatch perfekt. examen närmade sig med stormsteg och nervositeten steg, hålla det hemligt för hela släkten och vänner var svårt men det gcik. äntligen kom examen men sjuukt nervös var jag, tyvärr fick jag inte heller göra det tillsammans med min kompis vilket gjorde det jobbigare. vi klarade och det var SKÖNT! hösten kom, jag började i ny skola som visade sig passa mig perfekt. träningen kom undan lite, han följer med mig men lusten att träna är inte den samma fast nu har vi fått nya tag och det går riktigt bra igen.

nu hoppas vi på att det nya året 2012 ger oss ny styrka och kraft och att inga dumma hinder kommer för oss.

GOTT NYTT ÅR

Kommentarer

  • Vivi-ann Niklasson säger:

    Gott nytt år min goa !!

    Hörde att ditt nyårsfirande blev lyckat, va kul !

    Du är duktig på att skriva du. Vad gott att du fått det bra nu med skola och allt. Hoppas 2012 blir ett gott år för dig och gossen.

    Kram

    Mormor


Kommentera inlägget här: